Er is geen twijfel dat mobiele apps zijn de manier waarop bedrijven gaan en te communiceren met consumenten aan het veranderen, en hebben een gloednieuwe industrie in mobiele app ontwikkeling. Apple was de eerste op de markt met de App Store en de openbare API-programma, waardoor vrijwel iedereen om mobiele applicaties te creëren en geld te verdienen (potentieel). Android volgde kort na met zijn App Marketplace en Windows Phone 7 heeft onlangs de ruimte ook. En, laten we niet vergeten over Blackberry, dat de slimme telefoon ter wereld in handen voor de jaren vóór iPhones en Androids gemaakt smartphones cool voor iedereen, niet alleen leidinggevenden.
Dus, als een zakelijk leider, moet u zich richten waar uw mobiele apps inspanningen? Laten we eens kijken naar de cijfers.
Apple loopt voorop en biedt meer dan 350.000 apps in mei 2011 (controleer de title tag in de App Store pagina), maar Android wint aan momentum. In feite, in het begin van mei, Google bevestigd dat de Android Market aangeboden meer dan 200.000 apps. Vergelijk dat eens met de gegevens van slechts een jaar eerder in april 2010: Apple 185.000 apps had in vergelijking met Android 38.000. Het is duidelijk dat Android een inhaalslag.
Voor zover apparaat verkoop, heeft Android al vooruit getrokken. Recente gegevens van NPD Group blijkt dat Android is veruit de meest populaire consument smartphone-platform, het bezit van 53% van de Amerikaanse consument marktaandeel, terwijl zowel Apple en Blackberry (RIM) hebben slechts 19%. Ook een recent artikel van PC World noemde een maart 2011 onderzoek van GetJar dat Android aangeeft toont geen tekenen van vertraging, met 40% van de consumenten een melding dat hun volgende smartphone zal een Android-telefoon te zijn, vergeleken met slechts 16% die zeiden dat hun volgende telefoon zou een iPhone zijn.
Vanuit een ontwikkelingsperspectief, Android is het meest flexibele platform. Ontwikkelaars kunnen applicaties met behulp van Apple, Windows of Linux technologie; Apple alleen geeft u een optie (raden welke?). De app ontwikkeling en indiening proces is ook veel meer open voor Android in vergelijking met Apple en andere mobiele platformen. Zodra u een app voor de Android Marketplace, het is direct beschikbaar voor gebruikers om te downloaden en te installeren op Android-apparaten. Apple, aan de andere kant, moet u wachten op de goedkeuring, en verwerpt sommige apps op basis van concept, ontwerp, of functionaliteit. Dit creëert een zekere kwaliteitsnorm voor iPhone en iPad apps, maar is frustrerend voor ontwikkelaars die soms verstrikt raken in een zwart gat probeert te krijgen een app goedgekeurd. Op het moment dat goedkeuringsproces voor Android apps stroomlijnt het proces, en Google neemt meer van een laissez-faire benadering in die zin dat trekt apps die veel klachten krijgen, maar blijft uit de weg anders.
Echter, Android is niet perfect. Het grootste nadeel van Android is dat je zo veel apparaten, te testen in plaats van slechts drie voor Apple (iPhone, iPad en iPod) hebben. Inconsistenties tussen verschillende apparaten kan problemen opleveren voor de prestaties van uw app en reputatie. Aan de andere kant, het maken van een app compatibel is met zo veel apparaten zorgt voor een groter potentieel user base. Android is ook een beetje achter Apple in de tablet ruimte, maar er zijn een aantal nieuwe Android-tablets die uit dit jaar. Ook is het Android-platform uit te breiden naar tv's, fitnessapparatuur, en andere elektronica, dus je moet om bij te blijven van het laatste apparaten.
Dus, waar moet je verder? Android? iPhone? In het kort, het antwoord is zowel (en beschikken over een Windows Phone 7 en Blackberry app als middelen dit toelaten). Android en iPhone zijn hier om te blijven. Terwijl Apple kreeg de meeste aandacht in de eerste jaren van mobiele apps, is Android bewezen dat het een kracht om rekening mee te houden. De bottom line is, hoe meer platformen je apps te integreren met, hoe meer naamsbekendheid en inkomsten kunt u terug naar uw bedrijf.
No comments:
Post a Comment